sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Life of Pi [Review]

Cat de mult ne putem minti sa acoperim lucrurile care ne dor ?
Asta este intrebarea pusa de acest film, o intrebare pusa nu asa mult de filme, sau daca e pusa, este pusa intr-un mod confuz... Nu si aici
Ce este Viata lui Pi ? Este un spectacol vizual incredibil in primul rand, o poveste captivanta in al doilea rand si un studiu asupra fricilor interioare si a perceptiei noastre asupra lumii.

Viata lui Pi este povestea lui Pi Patel. Pi este un personaj confuz de la bun inceput de tot ceea ce are in fata, religie, dragoste, frica sau curaj. Poate este naiv, poate este confuz, este ceva lasat la aprecierea fiecaruia. In urma unor evenimente, Pi ramane in mijlocul oceanului pe o barca de salvare impreuna cu un tigru bengalez denumit Richard Parker. Povestea pare probabil in acest moment de domeniul Looney Toons, dar am taiat mult mult din poveste sa nu stric ceva. Un lucru pot spune pentru cei care nu au vazut macar un documentar la viata lor, tigrii sunt niste animale bazate pe instinctul de supravietuire, nu pe dragoste cum este catelul de la picioarele tale. Un tigru trebuie sa manance si in ultima instanta, te poate manca si pe tine daca esti alegerea potrivita in mintea lui de pradator.

Aici ma opresc cu descrierea povestii. Ce este asa deosebit la Life of Pi ? Acest film este bazat pe o carte care a fost descrisa a fi "Neadaptabila pe marele ecran" deoarece ofera un spectacol imaginativ de rangul basmelor noastre citite in copilarie cu mere de aur, zmei si Ilene Cosanzene. Dar totusi Ang Lee reuseste sa adapteze aceasta carte cu tot cu imaginile mai sus mentionate, si o face cu un stil aparte chiar si pentru el. Ang Lee pentru mine cel putin, este un regizor ce se bazeaza mai mult pe interactiuniile intre oameni (Brokeback mountain), nu asa mult pe spectacol vizual (cu exceptia Crouching Tiger, Hidden dragon) si un bun exemplu poate fi adaptarea personajului Hulk in anul 2003, un mare esec. Un film inspirat de supereroi, trebuie sa aibe super eroi, nu un doctor lacrimogen jumatate de film.. dar asta alta data.

Si un lucru foarte interesant, acest film a fost primul rol pentru actorul Suraj Sharma. 90% dintre actorii actuali nu sunt in stare sa ofere asa o interpretare. Eu cred ca e un lucru bun de mentionat.

Life of Pi este unul dintre filmele preferate si recomand vazul de mai mult de doua ori, sa nu iti scape ceva. Si vazut pe o calitate cat mai mare, imensa, Blu Ray, cinema. Merita, promit.

Nota : 10 !