duminică, 10 noiembrie 2013

Thor; Thor : The Dark World [Reviews]

Thor. Povestea unui zeu, jucat de un actor care te face sa te simti ca cel mai neatragator om dupa fata pamantului. The end.

Dar stai asa, ca are si poveste.

Thor este un film bazat pe Thor, un personaj din universul Marvel, care se intampla sa fie zeul fulgerului nordic, stiti voi, fiul lui Odin and so on. Parca nu prea isi are locul cu Captianul America, Omul Paianjen sau Omul de fier, nu ? Dar totusi il gaseste si il gaseste de minune. Si este un membru important al Razbunatorilor (The Avengers) si totusi sa faci parte din Earth Mightiest Heroes trebuie sa conteze pentru ceva. Thor este interpretat de Chris Hemsworth, un actor care nu este chiar un preety face, stie sa joace, un exemplu recent ar putea sa fie filmul Rush unde l-a jucat magistral (din punctul meu de vedere) pe James Hunt. El reuseste sa portretizeze destul de bine un personaj arogant, curajos, naiv, dar totusi care este in stare sa asculte de cei din jur si este dispus sa sacrifice totul pentru ceea ce iubeste. Un personaj tridimensional, nu doar bunanatea intruchipata. Good job actor.

Thor (2011) este prima oara cand luam contact cu aceste personaje si cu lumea lor denumita Asgard. Asgard este un spectacol de CGI in prima parte si nu prea trebuie sa ii dam atentie, avand in vedere ca nu ne petrecem mult timp acolo. Majoritatea timpului il petrecem pe Pamant, unde Thor este exilat de catre tatal sau. Filmul ni-l arata pe Thor uman, incercand sa isi merite inapoi tot ceea ce a avut. Ceva de genul God of War 2, cand Zeus iti ia toate armele si tot jocul se rezuma la Kratos incercand sa isi recupereze armele, puterile. Aici, pe planeta noastra, undeva prin New Mexico, el o intalneste pe printesa Padme, sau cum e cunoscuta in acest film, Jane Foster. Putina poveste de dragoste, putina distrugere, putina actiunea si putina Kat Dennings si avem filmul. Este un film ok, unde poti sa faci o portie mare de popcorn si sa te uiti fara sa te plictisesti. Nu este Apocalypse Now, dar nici Son of the Mask. Este bun si merita nota 7.

Thor : The Dark World (2013) este al doilea film post Avengers, primul fiind Iron Man 3. Thor nu are nici o treaba, nu e bantuit de memorii, nu e nimic. Pentru el distrugerea New York-ului a fost o zi normala de Joi, poate chiar s-a dus la un biliard sau fotbal mai tarziu cu prietenii. Ce e placut sa vezi in acest sequel, el inca are simtul umorului si curajul acela nebun din prima parte. Ba chiar si grupul de prieteni, inclusiv Sif care este hooooot. Cum in prima parte a filmului majoritatea timpului o petrecem pe Pamant, aici majoritatea timpului o petrecem pe Asgard.
Este complicat sa explic exact ce este Asgard, sunt imbracati medieval, dar au arme laser. Au felinare pentru lumina, dar totusi au (cel putin asta cred ca e) curent electric sa isi tina prizonierii in temnite. Stiu ca nu trebuie sa gandesc prea mult aceste lucruri, dar era putin ciudat. Dusmanul principal in acest sequel este Malakith, un elf intunecat care vrea sa aduca tot universul in intuneric. Ca asta fac elfii intunecati, doar sa nu se astepta nimeni ca el sa doneze bani copiilor nevoiasi, neah, bezna totala fara motiv. Dar asta mi-a placut, a trecut mult prea mult timp de cand am vazut ultima oara un personaj negativ care sa fie doar rau. Mereu trebuie sa fie un motiv, mereu trebuie sa fie el salvarea Gothamului, sau sa refaca planeta Krypton pe pamant, sa devina conducator. Nu, Malakith e mult mai rau de atat, vrea sa distruga totul, punct. Singurul personaj negativ egal de bad ass a fost Joker (The Dark Knight) care a facut tot ceea ce a facut de dragul de a o face, ca se plictisea.
Continuarea filmului din 2011, personal, mi s-a parut mai ok, dar nu cu mult. Este acelasi film, nu ai cum sa faci film de Oscar din acest material, sunt popcorn movies si ele stiu asta. Si sa avem parte de un popcorn movie acum in Noiembrie, este un plus.
Nota 7.5. (am zis mai bun putin)

Nu am mentionat mai sus un lucru, acesta fiind Loki. Oricine a vazut filmele (Thor 1,2 si The Avengers) vor intelege de ce a trebuit sa il scriu separat. Loki este intr-o liga numai a lui, este un personaj fascinant. Face 75 la suta din aceste doua filme. Este nebun, dar nebun cat sa fie placut. Este rau si te face sa te simti rau ca il placi, atat de rau este. Atat de rau cat e bun.

Nici mid credit scene-ul nu a fost asa rau, a fost o legatura cu Guardians of the Galaxy, ce urmeaza sa fie lansat la anul. O sa vorbesc in curand de Guardians of the Galaxy, Avengers 2, Thanos si tot ceea ce urmeaza sa ne asteptam din partea celor de la Marvel. O sa fie o calatorie interesanta. Inchei cu o poza cu Sif, pe numele ei Jaime Alexander
Era interesant un moment de Black Swan intre ea si Natalie Portman, nu ?